loading...
امید دوستی و بخشش
علی بازدید : 399 شنبه 22 بهمن 1390 نظرات (0)
جوان سازی پوست صورت

جوان سازی پوست صورت

پوست بزرگترین و نمایان ترین عضو بدن انسان است. همانطور که همه ما میدانیم، با گذشت زمان و افزایش سن تغییراتی در ظاهر و ساختار پوست پدید می‌آیند که مهمترین علل آن کاهش ضخامت و کشسانی این عضو گرانبها میباشد. مطمئنا نام کلاژن و الاستین را زیاد شنیده‌اید. این مواد که از جنس پروتئین هستند، قوام پوست را تامین میکنند و تضعیف هریک از آنها باعث شل شدن و افتادگی پوست و سپس منجر به بروز خطوط و چروکهای پوستی میشود. به همین دلیل بیشتر کرمهای ضد چروک از این مواد استفاده میکنند.
هدف از جوان سازی پوست صورت حذف آثار گذشت زمان و کاهش علائم ناشی از تخریب پوست بدلیل تابش آفتاب میباشد. از آنجایی که ظاهر افراد بر احساس آنان و نوع برخورد دیگران تاثیر زیادی دارد، طبیعی است که افرادی که احساس جوانی میکنند بخواهند ظاهری جوانتر از آنچه هستند داشته باشند. با انجام عملهای جوان سازی پوست میتوان خطوط، لکهای ناشی از آفتاب، افتادگی و کدورت پوست را از بین برده، اکسیژن رسانی و تغذیه پوست را بهبود بخشید.
پیشرفت چشمگیر روشها و تکنیکهای جراحی همراه با دستگاههای مدرن به متخصصین زیبایی این توانایی را داده است که بهترین نتایج را از عملهای زیبایی خود بدست آورند. امروزه فرایندهای زیبایی سازی بیخطرتر و مطمئنتر شده‌اند و سرعت بهبود بعد از عمل زیبایی بیشتر شده‌ است. به این ترتیب زمان استراحت بعد از عمل کوتاه شده است. همچنین بسیاری از این عملها در مطب خود پزشک قابل انجام هستند؛ این بدین معنی است که هزینه اتاق عمل و بستری بیمار در بیمارستان دیگر حذف شده و با حداقل هزینه و صرف وقت بهترین نتیجه را میتوان گرفت.
بسیاری از مردم سوال میکنند که این عملها خطری هم دارند. در جواب به این سوال باید گفت که در این دنیا هیچ فرایند بدون خطری وجود ندارد. در کارهای روزمره خود که نگاه میکنیم میبینیم که همگی به نوعی با خطر همراه هستند؛ رانندگی، کار کردن با یک وسیله برقی مثل سشوار، آشپزی و حتی آرایش کردن میتوانند به نوعی با خطر همراه باشند و برای هریک مراقبت و نکات ایمنی را تعریف شده‌اند. در مورد عملهای زیبایی نیز خطراتی وجود دارند که با رعایت نکات ایمنی میتوان از آنها دوری جست. هرچه عمق درگیری پوست در عمل زیبایی بیشتر باشد مراقبت بیشتری نیز نیاز دارد. در فرایندهای سطحی زیبایی پوست، بیمار ممکن فقط کمی قرمزی، تورم و احساس سوزش در صورت خود داشته باشد که در زمان کوتاهی از بین میرود اما در عملهای عمیقتر این عوارض ممکن است شدیدتر و ماندگاری بیشتری داشته باشد و حتی اسکار یا جای زخم نیز باقی بماند.
عوامل زیادی بر نتیجه عملی زیبایی تاثیر میگذارند. سن، رنگ پوست، میزان سلامت بدن و میزان تخریب ناشی از آفتاب از جمله این عوامل بشمار میروند. در بعضی موارد بیش از یک عمل زیبایی برای رسیدن به بهترین نتیجه لازم است.
فرایندهای زیبایی سازی به 9 دسته اصلی تقسیم میشوند که عناوین آنها را در این قسمت و توضیحاتش در قسمت بعد خواهند آمد:
1.
مواد موضعی روزانه
2.
ترکیبات پرکننده و بوتاکس
3.
پیلینگ شیمیایی
4.
لایه برداری فیزیکی مانند میکرودرم ابریژن
5.
لایه برداری با لیزر
6.
تکنولوژی امواج رادیویی
7.
درمان فتودینامیک
8.
جراحی
9.
لیپوساکشن

جوان سازی پوست صورت

در قسمت قبل لیست انواع روشهای جوان سازی پوست خدمتتان عرض گردید و در این قسمت قرار است شرح هریک از این روشها بطور مفصل بیان گردد.
1.
محصولات موضعی
این محصولات صرفا برای از بین بردن نشانه‌های خفیف ناشی از گذشت سن مانند خطوط ظریف، چروکها و لکهای سطحی مصرف میشوند. این محصولات را میتوان هرروز بصورت موضعی استفاده نمود. یکی از ویژگیهای این ترکیبات اینست که میتوان چند نوع از آنها را با هم استفاده کرد به این ترتیب تاثیر مضاعف ایجاد نمود. البته تعدادی از آنها هم اثرات همدیگر را خنثی می‌کنند که نباید باهم مصرف شوند. از این محصولات موضعی میتوان برای کاهش تعداد دفعات انجام دیگر روشهای زیبایی سازی پوست یا افزایش فاصله انجام آنها نیز استفاده کرد.
2.
مواد پرکننده و بوتاکس
از مواد پرکننده جهت برجسته کردن شیارها یا فرورفتگیهای صورت استفاده میشود به این ترتیب ظاهری جوانتر و زیباتر ایجاد میکند. از جمله این مواد میتوان به کلاژن، چربی بدن خود شخص (برداشت سلولهای چربی از نواحی دارای تجمع چربی زیر پوستی و تزریق آنها در نواحی فرورفته)، اسید هیالورونیک و حجمهای پلیمری نام برد. این مواد بخصوص برای هموار کردن خطوط اطراف دهان و برجسته کردن لب کاربرد زیادی دارند.
خطوط و چروکهای وابسته به حرکت عضلات صورت را میتوان با تزریق بوتاکس برطرف نمود. تزریق مقادیر بسیار ناچیز این ماده باعث شل شدن عضله مربوطه شده، خطوط وابسته به آنها را از بین میبرد. این تزریق بخصوص برای چروک عمودی بین دو ابرو، خطوط پیشانی و چروک گوشه چشم تاثیر بسزایی دارد. تزریق این ماده بسیار حساس است و حتما باید توسط یک پزشک با تجربه انجام گردد.
3.
پیلینگ شیمیایی
از مواد شیمیایی برای بر طرف کردن چروکهای اطراف چشم و دهان، لکهای پوستی، رفع کدورت پوست و از بین بردن فرورفتگیهای ظریف جای جوش میتوان استفاده کرد. برای این منظور اسیدهای غلیظ خاصی را به سطح پوست میمالند. این اسیدها با قدرت نفوذ خاص خود باعث رشد مجدد پوست میشوند. پوست جدید معمولا لطیفتر، صافتر و دارای رنگ شفافتری هستند.با انجام پی در پی این عمل پوست شفافیت پایدارتری پیدا میکند. پیلینگ شیمیایی مانند آفتاب سوختگی پوسته ریزی ایجاد میکند که بسته به عمق نفوذ ماده شیمیایی از چند روز تا چند هفته طول میکشد. هرچه عمق اثر این ترکیبات شیمیایی بیشتر باشد، مراقبت بیشتری نیاز دارد و از طرف دیگر تا تعداد جلسات کمتری میتوان به نتیجه مطلوب رسید.
4.
میکرودرم ابریژن
در این روش کریستالهای ریز و ظریفی با لبه‌های تیز با سرعت بالا به پوست برخورد میکنند که نتیجه آن کنده شدن لایه سطحی پوست است و بدنبال آن لایه‌های زیرین پوست نمایان گشته از یک طرف نمای تازه‌تری به پوست داده و از طرف دیگر لایه های زاینده زیرین را تحریک کرده باعث رشد سلولهای جدید میشود. تا چند روز بعد از انجام این کار لایه سطحی بصورت پوسته‌هایی ظریف جدا می‌شود. توجه داشته باشید که این پوسته‌ها نباید از سطح پوست کنده شوند. بعد از ریزش این پوسته‌ها پوستی نرم و روشن ظاهر میشود. با این روش میتوان جای زخمهای قدیمی، لکهای سطحی پوست، چروک و تخریب پوست ناشی از آفتاب را از بین برد. این روش بسیار ظریف است و بقدری با ملایمت کار خود را انجام میدهد که هیچگونه ناراحتی در بیمار ایجاد نمیکند به همین دلیل جلسات متعددی نیاز دارد. این روش را نیز میتوان با دیگر روشهای جوان سازی پوست بطور همزمان استفاده کرد. در صورت استفاده از ترکیبات موضعی میتوان فاصله جلسات را زیاد نمود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
منتظر نظرات ارزشمند شما هستم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    اصلی ترین مشکل جوانان چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 173
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 66
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 336
  • بازدید ماه : 336
  • بازدید سال : 1,896
  • بازدید کلی : 538,631
  • کدهای اختصاصی